Kompetentnost' 9 –10/120 –121/2014

ISSN 1993-8780

TECHNICAL REGULATION 57

Commercialization of Technological Developments of Complex Details Production

Prof. Dr. V.S. Laguta, General Director, CJSC, Institute of Industrial Research, Moscow, Russia, ipilp@mail.ru

Dr. E.A. Neginskiy, Deputy Director General for Innovation, All-Russian Research Institute of Instrument

(JSC ‘VNIIInstrument’), Moscow, Russia

key words

new technological developments, upgrades, firmware; changing technology; introduction; organization of production

Referenсes

The current firmware enhances the processing of materials greatly. To make effective use of these opportunities it is necessary to change outdated technology and organization of production and the involvement of technology experts with experience in such implementation will also ensure the maximum effect.
At the basis of our approach there is the possibility to organize the manufacture of the details with the technology developed for the customer by our own production. The basis of this technology is the ability to provide a customer with prepared products or the components for complex products that are fully compatible with the existing production process.
In our study we analyzed the conditions of the proposed approach, the requirements for basic production, including attendants. We have also analyzed the conditions, the presence of which will allow modernizing industry in the country and we gave the examples of the use of third­party intelligence.
Thus, there are always the reasons for the improvement of the production process: technical, technological, organizational, and financial. By attracting “third­party potential” it is possible to implement measures to improve the production connecting it to the specific circumstances of a particular production, a workshop, even a machine. To ensure the implementation of long­term plans, to improve the economy, to bring new ideas and even to change the ideology of production.

1. Laguta V.S. Razmeshchenie storonnikh zakazov v strukture voenno-promyshlennogo kompleksa (rynochnyy podkhod) [The Placement of foreign orders in the structure of the military-industrial complex (market approach)], Mashinostroitel’, vypusk 9, 2013.

2. Laguta V.S. Tekhnologicheskie innovatsii — istochnik strukturnykh izmeneniy v organizatsii proizvodstva [Technological innovation as a source of structural changes in the production organization], Materialy VII Mezhregional’noy konferentsii «Predprinimatel’stvo

v promyshlennosti: puti razvitiya», Moscow, TSDP, 3–4 dekabrya 2008.

3. Neginskiy E.A., Ott O.S., Artyukhin L.L. Sposob obrabotki bokovykh storon profilya tsilindricheskikh zubchatykh evol’ventnykh koles

[The method of treating the sides of the profile of involute clindrical gear wheels], patent na izobretenie no. 2453404, 20 iyunya 2012.


Н ОВЫ й с Та НД а РТ

Архитектура систем для взимания платы за проезд транспортных средств (ТС)

С 1 июня 2015 года вводится в действие национальный стандарт ГОСТ Р ИСО 17573–2014 «Электронный сбор платежей. Архитектура систем для взимания платы за проезд транспортных средств»

ГОСТ идентичен международному стандарту ИСО 17573:2010 «Электронный сбор платежей. Архитектура систем для взимания платы за проезд транспортных средств». Новый стандарт упорядочит порядок электронного сбора платежей за проезд ТС. В связи с широким использованием электронных платежей на транспорте у пользователей возникает необходимость в определенном оборудовании, позволяющем взаимодействовать с различными

системами взимания платы за проезд транспортных

средств на различных участках улично-дорожной сети. Кроме того, пользователям должен быть предоставлен единый доступ ко всем системам взимания платы

за проезд, поэтому необходимо оснащать транспортное средство специальным бортовым оборудованием, обеспечивающим унификацию со всеми данными системами.

Стандарт определяет архитектуру системной среды взимания платы за проезд, в которой пользователь одной системы конкретного производителя сможет использовать весь набор имеющихся систем любого оператора на различных участках дорожной сети.