Компетентность 2/123/2015 ОБУЧЕНИЕ 11

Решение олимпиадных заданий ста- вит своей целью развитие навыков ре- шения нестандартных задач, умение осуществлять интегрированный под- ход к применению знаний из различ- ных областей дисциплины «Матема-

дущего специалиста, раскрытию ин- дивидуальности и творческого начала личности.

Список литературы

Статья поступила

в редакцию 25.01.2015

тика», формирование аналитического мышления при поиске и выборе твор- ческих приемов и методов решений.
Таким образом, введение новых тех- нологий в образовательный процесс и проведение мероприятий по разви- тию творческих способностей студентов при обучении дисциплине «Математи- ка» способствуют профессиональному становлению и самоутверждению бу-

1. Федеральный закон от 29 декабря 2012 года № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» (ред. от 31 декабря 2014 года).

2. Постановление Правительства РФ от 15 апреля 2014 года № 295

«Об утверждении государственной программы Российской Федерации

«Развитие образования» на 2013–2020 годы».

3. Постановление Правительства РФ от 15 апреля 2014 года № 301

«Об утверждении государственной программы Российской Федерации

«Развитие науки и технологий» на 2013–2020 годы.

4. Рудаковская Е.Г., Осипчик В.В. Анализ введения новых технологий

в образовательный процесс на примере изучения студентами дисциплины

«Математика» // Успехи в химии и химической технологии, том XXVIII,

№ 9 (158). — М.: РХТУ им. Д.И. Менделеева, 2014, ISSN 1506-2017.

Kompetentnost' 2/123/2015

ISSN 1993-8780

TRAINING 11

New Technologies for the Formation of Professional

Competencies

Dr. E.G. Rudakovskaya, Associate Professor, Head, Department of Mathematics, D. Mendeleev University of Chemical

Technology of Russia, Moscow, Russia, rudeg@list.ru

Dr. V.V. Оsipchik, Associate Professor, Department of Mathematics, D. Mendeleev University of Chemical Technology of Russia, Moscow, Russia

Prof. Dr. G.V. Pankina, Rector, FSAE FVТ, Academy for Standardization, Metrology and Certification (Educational), Moscow,

Russia, pankinagv@asms.ru

key words

educational process, Mathematician discipline, innovative technologies development, professional competence, students’ independent work, testing

Referenсes

In the research we analyze the introduction of new technologies into the educational process in the various areas. Such as development of innovative training programs and monitoring the quality of education; organization of independent work of students in order to develop the necessary professional competencies. The increasing the motivation of students to creative use of the knowledge is also useful. We proved that the introduction of new technologies into the educational process, and the organization of events for the development of the students’ creative abilities contribute to the professional development and self-assertion of the future expert and disclosure of individuality and creativity of the person.

1. Federal Law on Education of the Russian Federation from 29.12.2012 N 273-FZ (In Russia).

2. RF Government Order from 15.04.2014 N 295 [On approval of the state program of the Russian Federation Development of Education

on 2013–2020]

3. RF Government Order from 15.04.2014 N 301 [On approval of the Russian Federation state program The Development of science and technologies program on 2013–2020].

4. Rudakovskaya E.G., Osipchik V.V. Analiz vvedeniya novykh tekhnologii v obrazovatel'nyi protsess na primere izucheniya studentami distsipliny «Matematika» [The analysis of introduction of new technologies to educational process on the example of studying by students of ‘Mathematician’], Uspekhi v khimii i khimicheskoi tekhnologii, vol. XXVIII, no. 9 (158), Moscow, RKhTU im. D.I. Mendeleeva, 2014, P. 113, ISSN 1506-2017.