26 TECHNICAL REGULATION

Kompetentnost' 8/119/2014

ISSN 1993-8780

The Practice of Carrying Out Notification of the New

Chemical Substances in Different Countries

N.A. Druzhinina, Specialist, Department of EH&S, Aventin, Moscow,

E.V. Zbitneva, Deputy Head, Department of Regulatory Practices, FSUE, All-Russian Research Center for Standardization, Information and Certification of Raw Materials and Substances (VNITSSMV), Moscow, e.zbitneva@vnicsmv.ru

A.A. Miroshnik, First Deputy General Director, Aventin, Moscow

key words

new chemical substance, potential risk, notification procedure, notification dossiers, regulatory systems

The issue of evaluating the new chemicals potential impacts is the most relevant in the modern world. Notification is the most important regulation instrument of the safe chemical substances treatment on the domestic market. Chemicals, if they do not fall within the category of exceptions, before manufacture or import must pass the examination for the assessment of possible risks to human health and the environment resulting from their production and use.

We describe the order of actions and procedures before beginning the manufacture or import of any chemical substance (individually or in a mixture) on the territory of the country. We closely examine each step of the procedure for new chemical substances notification. We believe that the study of international experience in construction and development of new chemicals regulation systems will efficiently and in a short time make the development of the necessary requirements for different elements and participants of the notification process possible in our country.

During the work on the article we used the materials of the International Chemical Conference ChemCon Europe 2014, in particular the report of Karon Elizabeth Armstrong, a leading expert in the field of chemical products regulation in the 3M company.

СОБЫТИЯ

Рекомендации по стандартизации в области менеджмента риска

В Росстандарте утверждены рекомендации по стандартизации в области менеджмента риска. Рекомендации могут быть использованы при постановке целей в области менеджмента риска, идентификации опасных событий и анализе риска

В документе «Менеджмент риска. Использование внешних источников, данных» предложены методы использования внешних источников, данных
для процессов менеджмента риска. Рекомендации «Менеджмент риска. Ключевые индикаторы риска» содержат общие принципы формирования и применения ключевых индикаторов риска для государственных и коммерческих организаций любой формы собственности. Ключевые индикаторы риска могут быть использованы для выявления потенциально опасных событий.
В рекомендациях «Менеджмент риска. Идентификация, оценка и обработка риска проекта на предынвестиционном, инвестиционном и эксплуатационном этапах» установлены общие
принципы идентификации, оценки и обработки риска проекта на всех стадиях его жизненного цикла, которые могут применяться в течение всего жизненного цикла проекта, включая предынвестиционный, инвестиционный и эксплуатационный этапы.
Документ «Менеджмент риска. Основные подходы
к менеджменту риска организаций малого и среднего бизнеса» устанавливает общие принципы управления риском, описывает процесс менеджмента риска, предлагает методические рекомендации по его внедрению и применению на предприятиях малого
и среднего бизнеса. Эти рекомендации не могут применяться для сертификации системы менеджмента риска.
«Менеджмент риска. Принципы оценки эффективности воздействий на риск» — это руководство по оценке эффективности воздействия на риски организации,
в котором также приведены рекомендации
по формированию наиболее приемлемого варианта обработки риска.